Dálkové treky

Královská cesta

Kungsleden

Cesta divočinou Švédska, cesta Laponskem

Poslední drkocání autobusem z Kiruny do Abiska, národního parku za poslechu Dancing Queen od nejslavnější švédské skupiny. Přijíždíme do turistického střediska, kde je poslední možnost koupit outdorové vybavení, plyn do vařiče a vydáváme se k dřevěné bráně na start, tentokráte za doprovodu komárů. Celá cesta vede podél divoké řeky. Vodopády na...

14.07.2021

Docela strmá cesta vzhůru do kopce po velkých kamenech. Šlo se namáhavě, hlavně za totálního slunečního svitu. Přes kaňoň jsme šly zase přes most. Došlo i na koupačku v průzračným jezeře. Jezera totiž lemovaly závěr cesty. Spaní a vaření tentokrát v krásné dřevěné chajdě.

Noc v chatě celkem naprd, hrozný vedro a štípance snad už ani nepočítáme. Vyrážíme 2 km k přístavu. Nohy v pohodě, záda si zvykly. V přístavu vyvěšujeme vlajku, aby lodivod věděl, že pro nás má přijet. Už jede. Malinká stříbrná lodička si to šine prostředkem jezera. Nabíráme ještě jedny pasažéry a vyrážíme. Cestu si zkracujeme asi o 5 km....

14.07.2021

Opět cesta přes několik údolí lemovaná vodopády spouštějících se shora a řekou uprostřed. Jestli jsme si myslely, že komáří peklo máme za sebou, tak dnes to byl masakr. Troufnu si říct, že mám na těle tak 100 štípanců. Repelent a Fenistil nezabírá. Ale je to tu naozaj krásné. Míjíme meditační místo, kde pořizujeme pár fotek a odpočíváme u zurčícího...

Ze začátku to vypadalo, že půjdeme po měkké travnaté pěšince, ale to se brzy změnilo. Opět kameny, ale vzhledem k mírnému ochlazení se šlo lépe. Cestou nás zastihl i déšť. Než jsme stačily vyndat pláštěnky, byly jsme mokrý. Naštěstí sprchlo jen malinko a zbytek cesty byl bez deště. Postavily jsme stan na vyvýšeném vrcholu a bez komárů. Poprvé. Snad...

14.07.2021

V noci pršelo. Nejdříve foukal silný vítr, až jsme si myslely, že nás to odfoukne zpátky do Abiska, ale nakonec vítr ustál a pršelo jen mírně. Pršelo i přes den, nasadily jsme pláštěnky a šlapaly opět přes údolí, řeky, říčky a jezera. Měly se tu všude pást stáda sobů, ale k naší smůle jsme je nepotkaly. Těšily jsme se do...

V noci byl docela silný vítr, tak jsme se bály, jak to ráno bude vypadat, ale vzbudilo nás sluníčko. Cesta celkem nudná březovými háji. Přes jezero jsme to vzaly zkratkou s lodí, kde na nás v přístavu čekal nefalšovaný sobí burger, který zde dělají od počátku 20. století. Zasloužená odměna na závěr. Odpočinek u jezera s výhledem na pohoří, kudy...